Saturday, March 31, 2007

werk

Ik moet in de politek gaan.
Mijn bzain Maité , een spaanse, wou niet weten van mijn sollicitatiedagen en wou zelfs mijn geplande vakantie , de tweede week van Pasen, niet geven.
Ze heeft zelfs naar mijn volgende baas gebeld om zeker te weten of ik al dan niet al had getekend.
Nu heb ik met behulp van de vakbond en van een buur van Nonkel Roland die bij de ziekenkas van Partena werkt de nodige papieren en wetten laten zien.
Volgens haar kon dat allemaal niet en was het zeker niet wettelijk. Ik heb dus aangetoond dat of het sociaal secretariaat of wel zijzelf het helemaal verkeerd hadden.
Dat vond ze niet eerlijk , ik was nen dikke profiteur, want niemand heeft die dagen ooit gekregen. Ze hebben ze ook nooit gevraagd , want Maité is niet van de simpelste. Als er stakingen zijn bij de afhandelingsmaatschappij Aviapartner dus is er volgens haar maar één oplossing , smijt ze allemaal buiten en pak er nieuw aan.
Staken staat niet in haar woordenboek.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijzeggen dat er niemand harder werkt dan zij , maar ja ze heeft kind noch kraai, en zij leeft om te werken.
Ze kan niet snappen dat er mensen zijn die werken om te leven.
UIteindelijk ben ik dan maar na veel keren haar bureau binnen en buiten te zijn geweest, vrijdag gegaan met mijn aanbod. Dat ik volgende week 1 dag pak om te gaan tekenen , daarna 1 week vakantie , dan werk ik nog 2 weken zonder een dag te nemen , om vervolgens te stoppen op 27 april .
30 April had ik ook vakantie , want dan is het de jaarlijkse jaarmarkt in Vilvoorde , en de kinderen hebben geen school. 1 Mei is het een feestdag en bloemenmarkt op het pleintje op de Kassei en dan zou ik beginnen bij A.C.T. op 2 mei.
Ik ben eens benieuwd , want ik moest het op papier zetten en ze ging er eens goed over nadenken.
Ondertussen is het hie goed weer , de cavia zit in den hof , Mika is bij Senne en Arne nadat we naar de bib zijn geweest moest hij toch eens zien of zijn vriend thuis was. Hij blijft daar tot 1800 , dan ga ik hem terughalen.
Bo had ook bezoek van Wouter , haar beste vriend die nu jammer genoeg niet meer in haar school zit , maar hij springt nog regelmatig binnen. Ondertussen kwamen er nog 3 vriend/innen langs en zijn ze allemaal een stukje gaan wandelen.
Als iedereen buiten is heeft de mama een beetje tijd om voor de computer te zitten.
Jan is goed teruggekomen van Gambia en is blij dat hij weer thuis is, hij is nu aan het proberen om de kabel van de tv aan te sluiten op de computer boven van Bo, omdat die oude tv last heeft van ouderdomsverschijnselen.
Mika had een goed rapport en is goed bezig , Bo had een iets minder goed rapport van de examen , 2 buizen , maar de rest daar was ze op gestegen. Het rare is dat ze elke dag dacht dat het goed gegaan was en dan is de ontgoocheling eens zo groot hé.
Wiskunde ( dat is te snappen, maar aardrijkskunde dat mag niet hé.
Frans en TO waren heel goed , daar had ze dan ook heel veel voor gedaan.
Ze moet er wel veel voor doen , het gaan niet vanzelf bij haar , maar ja we kunnen niet allemaal Einstein zijn hé.
De werken schieten op , alleen het stof is er te veel aan, een stelling voor de deur en een op ons plat dat vanachter. Vandaag ook al iemand met een offerte voor de ramen en voordeur gezien .
En we zijn ook naar de garage van Mitsubishi geweest , hij heeft eindelijk beslist en zijn baas heeft het goedgekeurd het wordt een Grandis .
Eeen beetje een monovolume met als je wil 3 rijen met stoelen , kunne ze achter elkaar zitten. Nu nog een tussenschot tussen ons en de kinderen en we kunnen zonder miserie op vakantie.
Hou jullie op de hoogte
Groetjes Mieke

No comments: