Saturday, March 3, 2007

Radio 2

Voor 1 keer maak ik eens geen reclame voor stubru
Op woensdag 7 maart tussen 12 en 1300h moeten jullie naar radio 2 luisteren , ik weet niet op welke frequentie die draaien , ik moet het zelf nog zoeken.
Want Bo en ik zijn te horen samen met de Hartekijnen en nog een paar koren. Het heeft iets te maken met een standbeeld "Mariette" . Er is ergens een wedstrijd gaande en 3 gemeenten in de buurt doen er aan mee.
De winnaar , er moet wel weer ge-smst worden, krijgt dan het standbeeld. Ik denk dat Stad Vilvoorde ergens aandelen heeft bij Belgacom of proximus of Base .
Deze week kreeg Aldegonde - de dirigent van het jeugdkoor- telefoon of ze niet voor Stad Vilvoorde een liedje met verschillende koren uit Vilvoorde wou zingen enz
Nu is er in Vilvoorde maar 1 jeugdkoor en de rest was een mannenkoor , en een paar vrouwen van een kerkkoor.
De hartekijnen waren met 20 kinderen en ik mocht ook meezingen .
Tussen de kinderen en de mannen
Normaal gezien moesten we op de wekelijkse markt gaan zingen , maar vermits het hier zo aan het gieten en waaien was, ging er waarschijnlijk niet veel volk zijn om te blijven staan en te luisteren. De gitaren kunnen ook niet tegen regen dus....
Dan heeft de persoon van de radio het maar opgenomen in het cultureel centrum , om onze stemmen op te warmen hadden we het zeker al 5 keer gezongen, toen op het podium nog eens een 5-tal keer en voor de man van de radio nog eens 3 keer , die ging telkens bij iemand anders staan. Toen heeft Stad Vilvoorde het ook nog eens 3 keer opgenomen . We kenden de tekst ondertussen allemaal vanbuiten en waren het moe gezongen.
Het applaus dat je gaat horen is in feite valsgespeeld , we moesten voor ons eigen klappen. Er was geen publiek.
Grappig .
Tis weer allemaal rap moeten gaan dus.
Straks om 1800 moet ik de kinderen naar de zaal doen , want dan is het het grote groepsfeest van de Chiro , dat om de 2 jaar plaatsvindt.
Morgenmiddag nog eens en voor je het weet is het weekend weer gedaan.
tot nog eens
Grtjs Mieke
P.S. Nonkel Toon ik heb 2 kleine houten staandertjes voor bloempotten op te zetten van Moeke gekregen, kun je er iets mee doen om op te branden alléé niet om in de stoof te steken hé , ge weet wel wat ik bedoel?


Toedeloe

No comments: