Monday, March 26, 2007

Gambia

Ik heb onder mijn voeten gekregen, alléé niet echt , dat ik zo onregelmatig blog .
Dat heeft een reden , ik spendeer weinig tijd achter mijn pc en heb daarbuiten : kinderen, werk, hobby's en voor de moment verbouwingen.
Om de beginnen kinderen : Bo zit in de examen , en dat is niet simpel geloof mij alhoewel ik terug heel veel bijleer . Al de woorden voor de zinsontledingen zijn van naam verandert en ge moet maar kunnen volgen.
Mika heeft een tand uit , een melktand - is het alles , hoor ik jullie denken - maar Bo is pas in het derde leerjaar beginnen wisselen en zijn "goede" tand stond er ook al uit maar staat een beetje raar ; hij staat helemaal scheef gericht naar zijn gehemelte en zijn keel .
Ik heb dus een afspraak bij de tandarts , die al zei dat er waarschijnlijk nu nog niets aan te doen is , maar ze ging eens kijken.
De opmerking van toen ( bij Bo) : dat is niet erg dat ze zo laat wisselt want ze heeft een klein mondje zoals het uwe !!!!
Dat is dus echt waar hoor in het echt heb ik een kleine mond , maar als er geluid uitkomt : pas dan maar op .
Ik heb op alles een antwoord en kan mij goed verdedigen verbaal.
Een ander kindje , onze Arno is in orde , hij is thuis van vrijdag , heb hem nog niet gezien maar wel al gehoord blijkbaar werkt alles heel goed.
Nog een kindje erbij en in plaats van te vroeg een dikke week te laat . Merel ( wat ik een mooie naam vind, doet mij denken aan mijn jeugdboeken) Kindje van Peter ex-leider van de chiro en goede vriend van onze Indische vrienden en zijn vrouw of vriendin , dat weet ik niet zo goed.
Volgende item : werk
Ik heb vandaag mijn ontslag gegeven : oooooooooooh niet gekregen???
Vanaf 14 mei werk ik bij A.C.T. Air Cargo Trader
En het goede nieuws is dat ik ipv 25 uren ( wat ook niet echt veel is natuurlijk) dat ik nu 16 uren mag werken.
1 dag per week terug extra thuis , dat is 5 jaar geleden , en werken van 0900 tot 1300 uur
Ideaal om toch nog iets te doen in het huishouden en naar de bank, de ziekenkas, tandarts, dokter alsook te zorgen dat al het papierwerk om al die premie's te recupereren in orde te brengen en te krijgen.
Blijkbaar vallen we in de prijzen, ik heb deze morgen op de radio iets gehoord dat Marino Keulen minister van weet ik veel wat heeft besloten dat er premie's gegeven worden voor van alle renovaties voor huizen die minstens 15 jaar oud zijn.
Dat van ons is van voor den oorlog ( den tweede) dus joepie , maar de paperassen zullen wel niet zo simpel zijn , dus ik weet weer wat doen.
Kristo den aannemer is vorige week zijn stelling komen zetten en is begonnen met de voorgevel, een stof en vuiligheid dat dat is man man man.
Al de putrellen eruit en de vensterbanken daarna alles opkalefateren en dan een nieuwe steen ervoor . En vanachter hetzelfde , maar geen nieuwe steen want dat is niet nodig , gewoon de mortel of cement eruit kan , wat nu met de vinger kan gebeuren, en een soort verf erop
We zijn ook bezig om nieuwe ramen en voordeur te kiezen , proberen hé , want dat is niet gemakkelijk. Al die verschillende kleuren en soorten dat er zijn , ik vind dat ze het de mensen moeilijk maken op die manier.
En dan laten we dus die mensen een gratis offerte maken , allemaal voor hetzelfde , maar dat klopt niet echt, want er zit altijd een verschil op . Hoe komt dat toch, kunnen ze niet gewoon de ramen in dezelfde fabriek laten maken ??
De titel was dus Gambia. Ge hebt er nog niet veel van gemerkt hé?
We beginnen dus met zondag morgen Jan naar de luchthaven gaan doen : de echte , niet die van Oostende of Deurne hé.
Toen we naar huis reden hoorden de kinderen en ikzelf op het nieuws dat er actie's waren op Zaventem bij SN ( het vroeger Sabena) , ai ai dachten we
Het viel al bij al nog mee, er waren geen vertragingen, en hij was om 1800 uur onze tijd - zomertijd - geland en uitgepakt in zijn hotel.
Een zwembad op 15 meter van zijn hotelkamerdeur ( mooi woord) , hij kreeg wel het advies om als het donker is alle ramen en deuren dicht te houden voor de muggen.
Hij heeft wel een kleine valies mee vol met pillen tegen de muggen, de cholesterol ,de hoge bloeddruk, hij heeft ook immodium mee en motillium op advies van de arts van de inentingen
Het is er warm en warm en warm.
De telefoon , als hij opbelt s'avonds is precies zoals je op het nieuws ziet , ge stelt een vraag en na een paar seconden krijg je antwoord, maar omdat je niet te lang wil bellen herhaal je die vraag maar dan is het antwoord er terwijl je de vraag herhaalt raar zenne.
Ondertussen is onze Mika zijne bal in de vijver belandt en zijn ze daar met 3 kleine mannekes takken aan het zoeken die lang genoeg zijn om de bal terug aan Mika te geven.
Ok ik heb hem eruit gevist : de bal , niet Mika.
Een bos voor de deur is een zegen maar die vijvers mogen ze wegdoen van mij, ik kan hem niet binnenhouden , want hij is een kamp aan het bouwen , het enige probleem is dat hij ook nog moet eten en zijn huiswerk maken, en liefst voor dat hij gaat buiten spelen , alléé dat huiswerk dan toch. Als het eten klaar is roep ik gewoon . En hoor ik hem antwoorden .
Dat doet mij dan weer denken aan de verhalen van Oma , dat haar jongens altijd in het bosje waren en dat de stem van Oma ver genoeg reikte om iedereen naar binnen te krijgen .
Nu is ons bos zo groot niet als dat aan de Meiboom , maar Mika hoort bij toch ook, en ik krijg antwoord.
Tis niet altijd met mijn goesting , want soms roept hij ja ja straks , of :ik ben met iets bezig ik kom wel.
Zoals beloofd Nonkeltje een hele boterham
Ah ja, Mika wil eens naar zijn Opa in de tweede week van de paasvakantie, dat zal wel een avontuur worden, gezien mijn schitterende kennis van het belgische wegennet!

Grtjs Mieke

No comments: