Tuesday, March 13, 2007

Parabel van het feest

Ik had er nog nooit van gehoord, maar Bo had toets van godsdienst en dit was een van de topics.
Vermits ik het niet kende , heeft ze ze aan mij verteld. Er was ten tijde van Jezus, dat is dus heel lang geleden , toen de dieren nog spraken en de kaboutertjes nog werkten, een hele rijke meneer die zin had om een feestje te bouwen. Hij nodigde dan maar 3 vrienden uit van dezelfde rijke stand en vroeg of ze zin hadden om naar het feest te komen.
Toen het bijna zover was belde de eerst vriend af??????????????
Mijn antwoord was toen , ja en de tweede stuurde een e-mail.
Hij is gevallen hare franc ( euro) . En we hebben hard gelachen.
Voor die gasten is dat zo logisch en alomtegenwoordig dat ze er niet bij stil staan dat het er vroeger , heeeel vroeger anders aan toe ging.
Dat is hetzelfde als : mama, wat is dat een plaat?
Of als Moeke zegt dat iets zoveel franc kost , is haar vraag steevast : en hoeveel is dat in Euro??
Mika denkt na het groepsfeest dat het elke zondag ipv Chiro nu groepsfeest is , want dat was keiplezant.
Nog 2 avonden repeteren en dan gaan we donderdagavond al optreden , het is onze generale repetitie , maar de zieken en bejaarden mogen tegen een prijsje al komen kijken. Ik denk dat we dan heel luid zullen moeten praten.
Volgens Norbert de regisseur ben ik niet bloot genoeg. Maar een van mijn collega-spelers , is dan weer te bloot. Dat is een man van ik denk 30 jaar en hij komt alleen in zijn onderbroek op , met een kous nog aan en zijn hemd helemaal open , nu denk ik dat de regisseur liever een blote madam ziet dan een man met een serieuse buik.
Het verschil is groot tussen ons twee.
Den ouwe snoeper.
Deze avond worden de foto's genomen voor het nageslacht.
allee tot nog eens
mieke

No comments: