Wednesday, March 28, 2007

Hulp bij ontslagproblemen

Kan er iemand helpen?
Heb dus mijn ontslag gegeven , maar die 2 halve dagen sollicitatieverlof krijg ik niet.
Volgens Maite heb ik al werk ( maar ik heb nog niet getekend) en dat dient enkel om te solliciteren. Moest ik die 2 halve dagen willen, kan dit maar moet ik telkens een bewijs afgeven van het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb.
Volgens sommige bronnen mag ze geen bewijs vragen , de wet van de privacy , en kan je evengoed thuis , op internet , telefoon of de kranten doornemen werk zoeken.
Volgens andere bronnen is er ooit een uitspraak geweest van het arbitragehof dat als de werknemer in kwestie werk heeft , hij geen recht meer heeft op dat soort verlof.
Ik zou graag mijn 6 dagen in totaal willen hebben.
Het sociaal secretariaat heeft gezegd hoe het zit en ik moet maar een officieel papier ikunnen voorleggen waarin gezegd word dat het niet klopt

en nu gijlle

grtjs
Mieke

No comments: