Tuesday, February 13, 2007

Poes

Yo de mannen en de madammen
Ons Bo is vandaag nog thuis gebleven maar morgen moet die naar school, ze heeft geen koorts meer alléé we zullen zien morgen , maar ik heb het haar vandaag al een paar keer gezegd en ik denk dat het doorgedrongen is.
Onze poes ( de rosse ) is ook ziek geweest , die was aan het niezen de hele dag door.
En het was besmettelijk want de rosse is genezen en nu heeft de grijze het .
Mika vind dat heel grappig een poes die de hele tijd moet niezen.
Hopelijk krijgt pinkey ( de cavia ) het niet , de vissen zullen wel imuun zijn.
Heb vandaag eens iets gemaakt om te eten dat ik nog niet heb gemaakt althans de combinatie niet
Elke dag vraag ik raad aan het hele huishouden , wat moet ik vandaag maken?
En telkens zijn dat dingen die altijd weer op tafel komen en af en toe wil ik wel iets anders, en Jan ook
Het probleem is dat ze zo gewoon zijn aan de combinaties zoals gehakt of blinde vinken dat mag alleen met erwtjes
Voor Jan mogen koteletten alleen met picklessaus
Gehaktballetjes moet voor Mika met tomatensaus , voor Bo moeten die gebakken worden en zonder tomatensaus.
En Jan is gehakt een beetje beu.
Dus : vandaag stond op het menu : gebakken paprika's in olijfolie met gebakken aardappelen met mosterd en dragon samen met lamskoteletten.
Bo vroeg dus net zoals Mika ook elke dag vraagt zodra hij mij ziet
Mama wat gaan we vandaag eten?
En ik zei het dus , Mika had rap beslist : dan eet ik niet vandaag .
Oke geen probleem maar niets anders en ook geen ice-tea alleen plat water
Dus die is naar zijn bed zonder eten .
Ik heb die cinema met Bo meegemaakt en ik maak er geen ruzie meer over.
Uiteindelijk als ze wat ouder zijn proeven ze toch en leren ze ook alles eten , het een al liever dan het ander.
Bo haar vraag was beter : waarom maakt gij dingen die ge nog nooit gemaakt hebt?
Mijn antwoord was dat ik eens iets anders wou en dat dat ook wel lekker zal zijn.
Ga dan gewoon op restaurant was haar antwoord
Maar Bo heeft wel alles opgegeten , ze moest gewoon commentaar geven blijkbaar
Nonkel Toon en ook Moeke hebben geopperd dat Bo misschien haar regels zou krijgen of dat die aan het zoeken zijn, maar volgens de Swa kan dat niet , niet zolang en niet met koorts.
Trouwens op de echo in de kliniek was niets te zien alléé niets te zien
Alles was te zien , maar alles zag er normmal uit.
Wisten jullie trouwens dat de eierstokken van een jong meisje goed zichtbaar en groot zijn en naarmate we ouder worden en in de menopauze geraken dat die dan helemaal verschrompeld opgebruikt en pracktisch niet meer te zien zijn.
Ondertussen heeft ze om 1800 gegeten en nu is het 2100h en is ze een boterham aan het eten,
daar heeft ze toch geen probleem mee , ze eet wel want ze heeft honger maar straks ligt het er misschien uit.
We zullen wel zien
De drie musketiers zijn thuisgekomen van de zee en ze klonken heel vrolijk aan de telefoon.
Morgen hoofdpijn daar ben ik zeker van. Moeke heeft de rare gewoonte om naar hier te bellen als ze in de trein zit, en dan weet ik direct hoe laat het is.
Hoog tijd !
Zolang ze hun maar amuseren en ze alles nog kunnen , verdomme waarom niet .
Het leven is al zo kort , ge moet de dingen doen waar ge goesting voor hebt . Ge moet in uw leven al zoveel doen met niet zo heel veel goesting . Dus al wat ge wilt en kunt doen , doe het voor het te laat is. En je niet meer kan .
Zo wou ik parachutespringen en ik heb het gedaan .
Toneel spelen en daar ben ik nu mee bezig.
Mijn droom om naar Australie te gaan zal ook wel gebeuren , maar dan wil ik een paar weken gaan , rondtouren, zonder kinderen. Tis dat da zo duur is en zo ver .
En we hebben maar 20 dagen vakantie.
Ge moet altijd iets hebben om naar uit te kijken , anders ga je dood.
Slaapwel en droom zoet
Mieke

No comments: