Saturday, February 24, 2007

Fantasie

Hoi
Er is mij altijd verteld dat fantasie goed is , maar soms in het geval van kinderen mag dat niet heb ik vernomen.
Onze Mika heeft te veel fantasie en erg genoeg vind ik dat goed.
Nu is er mij vorig jaar toen hij in de derde kleuterklas verteld dat dat niet goed is dat het gestimuleerd wordt!
Een olifant moet grijs gekleurd worden en een banaan geel.
Van mij mocht hij dat kleuren hoe hij wou of in de kleuren waarvan hij de kleurpotloden niet te ver moest zoeken, maar er is mij toen gewezen op het feit dat een kind in de derde kleuterklas als hij een opdracht krijgt de juiste kleuren moest gebruiken.
Mika gaat ook werken zegt hij en dan verteld hij de gekste verhalen over een bedrijf van hem dat in Spanje staat , soms verhuist hij naar Rusland of Engeland .
Hij heeft dinosaurussen en papegaaien en ook krokodillen .
Soms is er een brand en dan is er een volledige soort verbrand , waardoor hij een nieuwe soort moet zoeken .
Of ander is er een collega van hem die een ongeluk heeft en in het ziekenhuis ligt .
Ik vind dat heel leuk om telkens andere verhalen te horen en zijn fantasie te laten gebruiken , maar dat zal ook wel niet mogen zeker.
Toen ik kleiner "jonger" was en ik moest een opstel schrijven dan deed mijn pa dat, want ik wist absoluut niet wat verzinnen over "mijn vakantie" of een opgelegd werk zoals " mens sana in corpore sano "
Toen werd er wel naast de punten : die heel goed waren - naast gezet : voor wie?
Maar dat was niet erg , want ik had de punten en de leraar heeft eens een goed opstel gelezen.
Hetzelfde met tekenen , ik kon het niet en hij deed het heel graag. Dus .....
Zo heeft de hele klas ooit eens straf gekregen en moesten we 5 monsters tekenen in Oost-Indische inkt.
Op 10 min waren de eerst 4 getekend en de laatste die ik nog zo voor mij zie daar heeft hij 2 uur aan gewerkt .
Een dikke, vettige spin met een doodshoofd in zijn klauw.
Ik wou dat ik het kon , want het zit in de familie , maar het is er bij mij nooit uitgekomen.
Bo kan het wel en is naar de tekenschool geweest tot dit schooljaar en ze heeft op dat vlak toch iets van haar grootvader , maar ook de papa van Jan en zijn zussen kunnen het ook heel goed.
Mika maakt allerlei dingen met schaar en lijm , wat moet opgehangen worden natuurlijk
Dus mijn huis hangt meestal vol kunstwerken die na een tijdje verdrwijnen om plaats te hebben voor de nieuwe.
Sommige hou ik bij in grote schoendozen ; maar niet allemaal . Zo veel plaats heb ik niet .
Allee slukes en tot morgen misschien , dan gaan we ramen kiezen

mieke muis

No comments: