Monday, February 12, 2007

beter en terug hervallen

Wat moet je daar mee doen?
De hele week echt ziek , drie keer naar de dr en naar de spoed.
Vrijdagavond is ze gaan zingen , zaterdag heeft ze meegedaan met het ping pong toernooi , zondag is ze naar de chiro gegaan.
Geen vuiltje aan de lucht .
Maandag om 1030 tel van de school om ze te komen halen .
Gdvrdm Jan is ze dan maar gaan halen en heeft ze naar mij op werk gestuurd ik heb een zetel op het werk (niet voor mij hé) en daar heeft ze geslapen daarna is Jan dan met haar naar de dr gegaan , en hij weet het ook niet meer.
Moeke was niet thuis die is naar het vakantiesalon met N Roland en T Suzy geweest op den Heyzel
En morgen zijn ze naar Oostende om zijn verjaardag te vieren, das raar hé 80 jaar en die dag naar de zee willen, en het mocht eender welk weer zijn , ze gaan!
Ons Bo is nochtans gene karottetrekker , want die is nog nooit thuis gebleven sinds ze in het 1st leerjaar zit heb ik die altijd naar school gestuurd , ze had de malchance dat ze soms wel een goei valling had maar nooit koorts. En met Oma als grootmoeder en mijn pa als vader indachtig : als ge geen 38.5 hebt moet ge naar school.
Neh.
Deze avond moet ik nog eens gaan repeteren , tkomt korter bij ons toneel . het is 16/17 maart en ik amuseer mij rot , we lachen daar wat af. Als Jan niet thuis is zorg ik voor een babysit en anders is Jan babysit.
Deze avond is het op canvas monumentenstrijd , en ik had nog nooit gehoord van de boekentoren , maar ik durf wedden dat de mensen het tuchthuis in Vilvoorde ook niet kennen.
Dat bestaat al sinds 1755 , en gisteren zijn Jan en ik toen ze naar de chiro waren er eens binnen gaan koekeloeren.
Zelfs Jan geboren en getogen in Vilvoorde is er nog nooit geweest het
is altijd afgesloten geweest en nu mochten we het uitzonderlijk bezoeken.
Die cellen zijn piepklein 1m75 op 2m ijskoud en zonder licht .
ik moest mij niet bukken ( soms handig klein zijn) maar Jan wel .
Ik heb ooit eens een boek gelezen ( tiens leest die boeken) toen ik nog niet in Vilvoorde woonde
en het ging over kinderen die iets op de markt stalen om toch maar te kunnen eten , die werden gepakt en naar het tuchthuis in Vilvoorde gebracht . Zonder enige vorm van proces ofzo , Absillis schepen van weet ik veel zei nog nu zijn de bandieten rapper thuis dan de politie.
Vroeger werd men opgepakt als men arm was of amok maakte en je had geen verweer.
Wie zegt altijd dat het vroeger beter was.
Kzal maar eens verder doen , Bo ligt in haar bed , af te zien en Mika is cijfertjes aan het verbinden in een of ander boekje. Ik zal zijn pyama eens aan doen en hem in zijne beddebak steken.
Dan kan hij nog wat slapen , want s'morgens lukt het nooit om op te staan. Hij gaat nochtans om 1900 h slapen en hij word de eerst keer wakker gemaakt om 0700 h , om 0730 h roep ik nog eens en dan moet hij er echt uit.
Bo was altijd op voor mijn wekker ging , nu mag ik haar ook wakkermaken, maar dat lukt goed.
Alléé slaapwel en misschien tot morgen
mieke

No comments: