Thursday, April 19, 2007

Brand

Er bestaat een brandtrap maar ook een trapbrand
een wereld van verschil
In ons geval is het een gootbrand en geen brandgoot
Paniek manne niet te doen
Gisteren na dat ik Mika van den basket ben gaan halen, rond 1715 waren we terug thuis.
Onze gebuur , de Julien , riep ineens plotsklaps MIEKE de corniche staat in brand!!!
Ikke naar buiten en inderdaad hij had geen aanval van gezichtsbedrog , zijn corniche stond in brand.
Jan had gezien dat aan de dakgoot van onze gebuur een stukje roofing stuk was en had aan Kristo gevraagd of hij die effe wou repareren , kwestie van beter een goede buur dan een verre vriend te hebben.
Die brave jong doet dat en was nog een uurtje of zo bij ons , dan moest hij weg , ondertussen was ik niet thuis dus wist ik ook niet wat hij gedaan had.
Nu wel.
de corniche van de geburen gerepareerd.
Enfin , ik de ladder opengezet, chanche dat die in den hof stond , mijn plat dak op , en beginnen gieten met bassins waar er een soort water in zat , daarna is Else ( de geburin) beginnen met emmertjes water via het klein raampje op de paljee aan mij te geven
Ik was soms te rap met gieten en opkappen, want ze wou telkens haar raampje dicht doen , maar daar dacht ik niet echt aan.
Ondertussen stonden de kinderen te kijken ( allemaal met een stuk of 6) en die vonden dat keispannend natuurlijk.
Brandweermoeder hadden ze nog nooit gezien.
Gebeld tussen twee emmers door naar Kristo , want het vuur was wel geblust maar het bleef roken en ik kon niet goed zien hoe ver het aan het branden was.
De zolder van de geburen zat vol doemp.
Ondertussen een waterslang gevonden die lang genoeg was en gespoten.
Jan kwam tussen in ook thuis, en zag mij op het dak staan , Kristo kwam ook snel en ze hebben het een stuk afgebroken om de verdere schade te bekijken.
Hij zal het vandaag maken, blijkbaar was die balk nogal rot enz
Heb niet echt goed geslapen , de film bleef zich afspelen in mijn hoofd
Jan zei dat we nu een nieuw lijflied hebben.
The roof ..... The roof .... the roof is on fire burn ....motherfucker.... burn
Ik weet nie van wie dat is maar wel toepasselijk , had ik bij mijne film ook nog muziek
enfin alles is goed afgelopen

Warme groetjes
Mieke

No comments: