Saturday, January 27, 2007

kinderen

Hallo
Bo had deze week soac op school , dat staat voor sociale activiteiten .
Ze kwam vertellen dat ze iets moois en iets lelijks aan zichzelf en aan iemand van de klas moesten aanwijzen, vertellen.
Mijn vraag was dus , nieuwsgierig als ik ben, en wat vind je mooi aan jezelf?
Mijn ogen, mijn haar en mijn kont.
Oke , en wat vind je lelijk aan jezelf ?
Niets!
Dat is dan dat kind dat ons constant verteld , als we van ons oren maken over haar resultaten of nonchalance , dat dat niet goed is voor haar zelfvertrouwen ,
Zij zegt heel vaak dat we zo haar zelfvertrouwen ondermijnen.
Ze loopt verdomme over van zelfvertrouwen , alléé toch over haar uiterlijk .
Mika is vrijdagavond gaan spelen bij Seppe , ge weet wel die jongen van 8 die achter het hoekje woont. Daarna zijn ze hem (Seppe heeft nog 2 broers en 1 zus) komen terugbrengen en Mika vroeg wanneer hij eens bij Seppe mocht blijven slapen?
Nu moet je weten dat er al eerder pogingen geweest zijn om hem bij een vriendje te laten slapen , maar dat we hem telkens terugkregen of moesten gaan terughalen.
Omdat hij toen het zover was van idee veranderde en dat hij zich bedacht had.
Dus heb ik met een klein hartje en een telefoon verwachtende toch laten gaan met pak en zak.
En wonder boven wonder , hij is er gebleven zonder problemen en was deze morgen toen ik belde met de monopoly aan het spelen met de rest van de nest .
Ze zijn hem dan terug komen brengen rond de middag en hebben tot 1300 een kamp in zijn kamer gemaakt , het resultaat moet ik nog gaan bezichtigen , want blijkbaar wil hij nu niet in zijn bed maar in zijn kamp slapen??
Daarna naar Bo haar meter gaan nieuwjaren, dat is verlaat omdat haar vader gestorven is een week of 2 geleden .
Daarna naar het spaghettifestijn van den basket , waar Bo is gebleven en in theorie moet die binnen 10 minuten thuis zijn.
Ik ben eens benieuwd!
Onze Jan heeft ook al gebeld , hij is op zijn bestemming aangekomen en er ligt sneeuw zelfs nog beter het is er aan het sneeuwen Als je hem eens wilt zien http://www.martinerhof.net/pages/home.htm#

Live camera
Tegenwoordig handig :je belt hem op zijn gsm , hij komt dan buiten staan en ge zwaait naar elkaar terwijl je elkaar hoort.

2 jaar geleden vonden de kinderen dat nog heel plezant , maar ondertussen zijn ze het gewoon dat hij zo vaak weg is en vragen ze er bijna niet achter.
Uit het oog uit het hart zeggen ze dan hé.

Grtjs Mieke

No comments: